DYSTANSOWANIE

Poza tą tezą kończy się powszechna zgoda co do istoty relacji media-człowiek. W podejściu do tego tematu zaznaczają się dwa przeciwstawne nurty. Pierwszy z nich opiera się na tradycyjnym schemacie Lasswella. Człowiek jest tutaj pasywnym, bezwolnym, nie do końca świadomym obiektem oddziaływania mediów, które manipulują nim, realizując własne cele. Reprezentanci tego podejścia posługują się pojęciami wpływ i efekty oddziaływania, choć, jak wiadomo, mogą one dotyczyć bardzo różnych faktów.Drugi nurt zdaje się dystansować od przekonania o omnipotencji mass mediów. Paradygmat będący jego podstawą zakłada istnienie aktywnego, świadomego „użytkownika” mediów, celowo selekcjonują­cego dostępną ofertę wedle indywidualnych potrzeb, odnoszonych korzyści i uzyskiwanych satysfakcji.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.