HIERARCHIA UCZENIA SIĘ

Każde zachowanie opiera się na warunkach wstępnych (uzdatniających) – wiadomościach, umiejętnościach — słowem: zachowaniach, które trzeba opanować wcześniej, żeby móc uczyć się następnych. Model ten obejmuje następujące rodzaje uczenia się:Uczenie się sygnałów (warunkowanie klasyczne). Na przykład lęk przed myszą.Uczenie się reakcji na bodźce (warunkowanie instrumentalne S-R; reakcja na dany bodziec). Na przykład reakcja uczniów na słowo „siadajcie”.Uczenie się czynności łańcuchowych motorycznych (wiązanie dwóch lub więcej połączeń S-R składających się na bardziej złożoną umiejętność). Na przy­kład stawianie kropki nad „i” oraz kreseczki w literze „t” w celu napisania słowa zawierającego te litery.Uczenie się połączeń słownych (wiązanie dwóch lub więcej słów). Na przy­kład tłumaczenie słowa z języka obcego.Uczenie się różnicowania wielokrotnego (reagowanie w różny sposób na po­szczególne elementy zbioru). Na przykład rozróżnianie gatunków drzew. Uczenie się pojęć (reagowanie na bodźce w sposób abstrakcyjny). Na przy­kład „zwierzęta”, „gramatyka”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.