MEDIALNA ŚWIADOMOŚĆ

Tak powstaje pozorna, medialna świadomość człowieka, w której wiedza, poglądy, wartościowanie mają źródło w spreparowanych przekazach audiowizualnych, i to taki typ świadomości staje się z czasem dla ludzi punktem odniesienia, a nie bezpośrednie do­świadczenia. Cechami sytuacji, w jakiej znajduje się współczesny odbiorca kultury audiowizualnej, jest powierzchowność i przypadkowość odbioru, raczej kolekcjonowanie wrażeń niż przeżywanie, a także indywidualność i anonimowość kontaktów kulturalnych. Współczesny/Mnewr, jak pisze W. Burszta, jest statyczny — świat przychodzi do niego, nawet jeśli nie wychodzi on z domu. Ogląda wtedy telewizję, włącza wideo lub podróżuje po Internecie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.