MYŚLENIE KRYTYCZNE I ZWYKŁE

Lipman odróżnia myślenie krytyczne od zwykłego. To drugie jest proste i brakuje mu kryteriów. Myślenie krytyczne jest bardziej złożone i opiera się na kryte-i riach obiektywności, użyteczności i logiczności. Pragnie on, żeby nauczyciele pomogl uczniom przejść: 1) od zgadywania do szacowania; 2) od wybierania do oce­nianiu; 3) od grupowania do klasyfikowania; 4) od wierzenia do przypuszczenia; 5) od luźnych wniosków do wnioskowania logicznego; 6) od łączenia pojęć do wy­chwycenia zasad; 7) od zauważania zależności do zauważania zależności między zależnościami; 8) od przypuszczeń do hipotez; 9) od wyrażania opinii bez uzasa­dnienia do opinii uzasadnionych; 10) od wyrażania sądów nie opartych na kryte­riach do sądów opartych na kryteriach.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.