NAUCZANIE WARTOŚCI RÓŻNYMI METODAMI

Autorzy znanej książki poświęconej porządkowaniu wartości tak kreślą proces kształtowania wartości: „swobodny wybór /…/ wybór z wielu konkurencyjnych moż­liwości /…/ wybór przemyślany /…/pochwała i zachęta /…/aprobata /…/działanie wy­nikające z dokonanego wyboru/…/ ponawianie jako wzorca regulującego życie. Ta­bela 3.3 obrazuje technikę dialogu zastosowaną na siedmiu etapach kształtowania wartości. Jest to metoda nauczania, którą uznają programiści i stosują nauczyciele.Można nauczać wartości różnymi metodami. Jedną z takich metod jest wszczepianie wartości: nauczanie wartości przy odwołaniu się do norm pra­wnych i zwyczajowych. Drugą-rozwój moralny: uwydatnienie zasad moralnych odniesionych do postępowania. Trzecią – analiza kwestii i sytuacji połączonych z wartościami. Czwarta to metoda porządkowania wartości, wybrana przez Ratha. I ostatnia – czynnego uczenia się: wypróbowywanie wartości w zwykłych, życiowych sytuacjach.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.