ODBIORCA KULTURY

Według Van den Haaga nie ma dowodów na poparcie teorii głoszących, że kapitalizm rozmyślnie lub głupio za pomącą reklamy i mediów wypacza z gruntu zdrowy, wrodzony gust mas. Upodobania masowe, według niego, uległy ujednoliceniu nie przez sprowadzanie treści do „najniższego wspólnego mianownika”, ale poprzez dążenie do zaspokojenia dominujących przeciętnych gustów, które są raczej średnie, a nie najwyższe.Charakterystyczną cechą kultury popularnej jest depersonalizacja relacji twórca-odbiorca, procesu twórczego i odbioru treści kultury. Twórca wystawia swą myśl na bezosobowym masowym rynku, nie wiedząc, kto go „kupi”.  Odbiorca zaś nie odbiera kultury całą swoją osobowością, lecz tylko tym, co jest wspólne z innymi ludźmi — wiąże się to z utratą indywidualności.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.