PŁYNĄCE DOŚWIADCZENIE

Doświadczenie płynące ze środowiska jest kluczowe w teorii Piageta, podobnie jak było kluczowe dla Deweyowskiej teorii uczenia się. Pedagog miał kształtować doraźne doświadczenia dziecka za pośrednictwem otaczających je okoliczności i wiedzieć, które z nich dostarczą doświadczeń potrzebnych dla rozwoju. Funda­mentem eksperientalnej (uczenie się przez doświadczanie) i środowiskowej teorii zarówno Piageta, jak i Deweya są trzy poznawcze procesy. Asymilacja, która według Piageta polega na włączaniu nowych doświadczeń do istniejących, dzięki czemu między doświadczeniami dziecka a środowiskiem panu­je równowaga. Sama asymilacja nie wystarcza jednak, by dziecko mogło poradzić sobie z nową sytuacją i nowymi problemami za pomocą istniejących struktur po­znawczych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.