PODZIAŁ WZMOCNIEŃ

Wzmocnienia dzielą się na pierwotne i wtórne (zgeneralizowane). Wzmocnie­nie pierwotne odnosi się do bodźca, który służy zaspokojeniu potrzeb wynikających z podstawowych popędów, takich jak głód, pragnienie, popęd płciowy (tego rodza­ju wzmocnienie występuje w warunkowaniu klasycznym). Wzmocnienie wtórne, istotne w przypadku ludzi, to pozyskanie aprobaty ze strony przyjaciół lub nauczy­cieli, otrzymanie pieniędzy lub szkolnych wyróżnień. Chociaż wzmocnienia wtórne nie dotyczą podstawowych popędów, można przekształcić je na pierwotne. Ze względu na wybór i zakres wtórnych wzmocnień Skinner mówi o nich jako o    wzmocnieniach zgeneralizowanych (można ich bowiem użyć do utrwalania roz­maitych reakcji, np. pochwała nauczyciela może podtrzymać przeróżne zachowania uczria – przyp.tłum.).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.