POŚWIĘCONE MIEJSCE

Taba poświęca wiele miejsca analizie Piagetowskich stadiów rozwoju poznaw­czego i ich związku z inteligencją i rozwojem umysłowym, by stwierdzić, że „do­świadczenia dydaktyczne muszą być zaplanowane tak, aby były zgodne z wiekiem uczniów, w którym dane procesy myślowe mogą się pojawić”. Chodzi o to, żeby przełożyć złożone pojęcia i materiał nauczania na operacje umysłowe odpowiednie dla ucznia oraz stworzyć program, który „prowadzi na głębsze i bardziej formalne poziomy myślenia. Kreowanie takich programów wymaga naturalnie lepszego wniknięcia w hierarchię stadiów kształtowania pojęć i operacji umysłowych, a tak­że lepszego zrozumienia kolejności stadiów rozwoju myślenia”.Także Taba, omawiając generalizację i myślenie abstrakcyjne, zauważa procesy asymilacji, akomodacji i równoważenia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.