PRAWDZIWE I SENSOWNE UCZENIE SIĘ

Prawdziwe i sen­sowne uczenie się rzadko zdarza się w szkole. I chociaż Goodlad w swoich studiach nad programem przyjmuje teorie poznawcze, to uważa, że proces dydaktyczny zre­dukowany jest zazwyczaj do nauczyciela, który głównie mówi, i uczniów, którzy głównie odpowiadają, gdy życzą sobie tego nauczyciele. Podstawowym źródłem są podręczniki i zeszyty ćwiczeń, nieczęsto pozwala się uczniom rozmawiać ze sobą, rzadko uczniowie uczestnicząw rozwiązywaniu problemów i działalności twórczej. Według Goodlada większość tak zwanych teorii uczenia więdnie na progu klasy.Jesteśmy także pod wpływem Johna Holta, radykalnego krytyka szkoły. Mówi on, że kształcenie szkolne zachęca uczniów, aby stali się producentami szczególne­go towaru: starali się zadowolić dorosłych i wynajdywali poprawne odpowiedzi, je­śli jednak towar jest zły, czyli odpowiedź nie napotyka uznania dorosłych, ma to być powodem do zmartwienia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.