PRODUCENCI KULTURY

Miało to wynikać z mechanizmów funkcjonowania i z samej jej istoty, gdzie gust masowy był tożsamy z gustem o najniższym poziomie, wyznaczanym przez upodobania najmniej wrażliwych i najbardziej ignoranckich członków zbiorowości. Producenci kultury, „odpowiadając na zapotrzebowania odbiorców”, dostarczają im produkcji kulturalnych tworzonych wedle „najniższego wspólnego mianownika”. Zagadką nie do rozwiązania jest kwestia, czy pierwsze było masowe zapotrzebowanie, czy też kulturalna oferta. Ten dylemat towarzyszy do dziś publicznym dyskusjom na temat pop-kultury i  mass mediów.  Ernest Van den Haag był przedstawicielem nurtu umiarkowanej krytyki kultury masowej. W odróżnieniu od Macdonalda nie odrzucał jej bezwzględnie jako egzemplifikacji wszelkiego zła, lecz uznawał za nieuchronny efekt dokonujących się procesów cywilizacyjnych i kulturowych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.