PRZEKAZY MASOWE

W 1983 roku Mc Quail przedstawił typologię sposobów wykorzystania przez człowieka przekazów masowych. Służą one:uzyskiwaniu informacji — wymiar poznawczy,   uzyskiwaniu poczucia tożsamości ,  integracji i interakcji społecznej — np. substytut towarzystwa, opieki. rozrywce.Wydaje się, że oba zaprezentowane podejścia nie wykluczają się, a w interesie jak najpełniejszego poznania zjawisk z zakresu relacji człowiek-mass media leży łączenie badań nad oddziaływaniem i wykorzystaniem mediów.Jeśli mówimy o jakimkolwiek znaczeniu medialnego przekazu dla człowieka, wspomnieć należy o pojęciu stylu odbioru rozumianym jako sposób odczytywania przekazów (Głowiński 1977). Zagadnienie stylów odbioru ma związek z omawianym wcześniej pojęciem kompetencji komunikacyjnej.

 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.