PRZERABIANIE KLASYKÓW

Dzieła klasyków są przerabiane, upraszczane, a czasem wręcz pisane na nowo z zachowaniem postaci i pewnych realiów (robi to obecnie np. koncern Disneya). Takie falsyfikacje, według Van den Haaga, nie pobudzają apetytu na poznanie oryginałów: „Jakże może nabrać apetytu na przeżute dzieło czytelnik lub słuchacz, przyzwyczajony do tego, że wygładza mu się wszelkie trudności, rozplątuje wszystkie komplikacje i szlifuje wszelką oryginalność. Czyż dzieło to nie okaże się dla niego nie do strawienia?”.Stałe obcowanie ze skrótem, powierzchownością redukującą coś oryginalnego do pospolitej kliszy nie zaspokaja naszej chęci poznania, ale ją stępia bądź hamuje rozwój wrażliwości i czyni mniej ciekawymi wyobrażenia bardziej subtelne.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.