STADIALNY ROZWÓJ

Potrafi konstruować teorie i wypro­wadzać wnioski mimo braku wcześniejszych doświadczeń na ten temat. W tej fazie uczenie się w zasadzie nie napotyka już wcześniejszych ograniczeń, zależy jedynie od intelektualnych możliwości ucznia i efektów oddziaływania środowiska.Za laką koncepcją stadialnego rozwoju kryje się założenie, że rozwój jest stop­niowym nabywaniem dojrzałości, kontynuacją w której późniejsze stadia opierają się na wcześniejszych. Operacje umysłowe tworzą nieprzypadkową sekwencję. Sta­dia układają się hierarchicznie według narastającej złożoności i zintegrowania ope­racji umysłowych. Następstwo stadiów jest stałe, ale jednostka przechodzi przez nie w określonych granicach różnie, bo zależnie od dziedziczenia i od środowiska. Czynniki dziedziczne i środowiskowe mogą przyspieszać bądź spowalniać rozwój poznawczy, nie zmieniająjednak samych stadiów i ich kolejności.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.