TREŚCI BĘDĄCE ISTOTĄ PRZEKAZU

Dzieci uczą się treści będących istotą przekazu telewizyjnego tak samo skutecznie jak treści pobocznych, incydentalnych.  Dzieci mogą nauczyć się z telewizji zachowań, nawet jeśli nie uwidaczniają tego w bezpośrednich kontaktach interpersonalnych. Mogą natomiast zachować się tak, jak nauczyły się z telewizji, dopiero po wystąpieniu sprzyjających warunków — ustalenie to nabiera szczególnego znaczenia w kontekście problematyki ekranowej przemocy . Wśród czynników warunkujących skuteczność oddziaływania telewizji na dziecko pedagodzy i psycholodzy wymieniają: wiek, płeć, poziom inteligencji i rozwoju moralnego, popularność w grupie rówieśniczej, stopień realizmu i utożsamienia się z głównym bohaterem oraz wiele czynników środowiskowych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.