UCZENIE SIĘ ZACHOWANIA SPRAWCZEGO

Idea Skinnera, żeby tak manipulować wzmocnieniami, aby wzmacniać jedynie pożadane reakcje, bardzo pociągała pedagogów, zwłaszcza że Skinner pokazał na przykładzie procesów dydaktycznych, jak bardzo jest skuteczna. Podstawą interpre­tacji uczenia się w kategoriach wzmocnienia jest zróżnicowanie zachowania ludz­kiego, dzięki czemu możliwe są zmiany. Jednostka może opanować nowe zachowa­nie sprawcze, czyli jej zachowanie może być kształtowane lub modyfikowane, a uczniowie mogą nauczyć się złożonych pojęć. Uczenie się (kształtowanie zacho­wania) dokonuje się dzięki możliwości uczącego się do zareagowania w pożądany sposób.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.