W RĘKU NAUCZYCIELA

W ręku nauczyciela znajduje się cały wachlarz takich wzmocnień – od pochwały i uśmiechu po napomnienie i karę. Zachowanie sprawcze ustaje, jeżeli nie następuje po nim wzmocnienie. Wzmoc­nienia te dzielą się na pozytywne i negatywne. Pozytywne polega na zwykłym do­starczeniu bodźca wzmacniającego, w rodzaju szóstki na wypracowaniu ucznia z dopiskiem „Dobra robota! Tak trzymać!”. Wzmocnienie negatywne polega na wy­cofaniu bodźca. Kiedy nauczyciel krzyczy „cisza!” i uczniowie milkną to tym sa­mym cisza staje się wzmocnieniem dla posługiwania się przez nauczyciela krzy­kiem,. Kara, która zresztą nie zawsze jest wzmocnieniem negatywnym, wymaga pojawienia się bodźca przykrego lub szkodliwego albo wycofania bodźca pozytyw­nego. Skinner wierzy w skuteczność bodźców pozytywnych i negatywnych, ale odrzuca kary, gdyż uważa, że hamują uczenie się. Utrzymuje, że nauczanie i ucze­nie się w ogromnej części opiera się na karaniu i wadliwym wzmacnianiu, co pro­wadzi do marnych postępów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.