WARUNKOWANIE KLASYCZNE

Łatwiej o  transfer, kiedy uczenie się ma ogólny i podstawowy charakter. Trzeba wspomnieć jednak o pewnej różnicy między Thorndike’em i Brunerem. Podczas gdy dla pierw­szego wszystkie przedmioty nauczania tak samo służą uczeniu się materiału znaczą­cego, drugi uważa matematykę i nauki przyrodnicze za szczególnie ważne dla n aucza- nia struktury. Pod tym względem Thomdike skłania się więc bardziej niż Bruner do progresywizmu, odrzucając tradycyjny pogląd na hierarchię przedmiotów szkolnych.Według tej teorii uczenie się polega na wywoływaniu reakcji za pomocą bodź­ców, które wcześniej były neutralne lub nie wystarczały, żeby taką reakcję wywo­łać. Bodźce neutralne skojarzone w momencie reagowania z bodźcami bezwarun­kowymi stopniowo same zaczynają wywoływać tę reakcję. W powszechnie znanym eksperymencie Iwana Pawłowa pies nauczył się ślinić na sygnał dźwiękowy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.