WIĘKSZOŚĆ WSPÓŁCZESNYCH BADACZY

Podobnie jak większość współczesnych badaczy Piaget opisuje rozwój poznawczy według kolejnych etapów od urodzenia do dojrzałości. Etapy te można po krotce opisać następująco:. Stadium sensomotoryczne (od urodzenia do 2 lat). Dziecko postępuje od ope­racji odruchowych i nieróżnicowania otoczenia do złożonych czynności sensomo- torycznych powiązanych z regularnościami występującymi w otoczeniu. Dziecko zaczyna zdawać sobie sprawę, że przedmioty są stałe i że można je ponownie zna­leźć. Zaczyna też organizować relacje pomiędzy podobnymi przedmiotami.Stadium przedoperacyjne (2-7). Przedmioty i zdarzenia zaczynają nabie­rać znaczenia symbolicznego. Na przykład krzesło służy do siedzenia, a odzież do ubierania się. Dziecko wykazuje rosnącą zdolność uczenia się bardziej złożo­nych pojęć na podstawie doświadczenia, jeżeli tylko dysponuje znanymi sobie przykładami, z których abstrahuje kryteria definicyjne. Na przykład pomarańcze, jabłka i banany to są owoce; dziecko musi jednak mieć sposobność dotknięcia ich i zjedzenia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.