ZNACZENIE ODKRYCIA

Taba i Inlow przeciwstawiają uczenie się przez odkrywanie uczeniu się werbal­nemu i konkretnemu. O tradycyjnym kształceniu mówi się, że jest to proces przeka­zywania uczniowi słownych i konkretnych informacji, oparty na autorytecie, znacznym stopniu organizacji, podzielony na przedmioty. Odkrycia zaś wymaga­ją od młodszych uczniów głębokiego wchodzenia w konkrety, od starszych – „roz­poznania problemu, organizowania danych, zastosowania, zakładania, oceniania generalizowania”. Według Taby odkrycie oznacza abstrahowanie, dedukowanie, porównywanie, przeciwstawianie, wnioskowanie i rozważanie. Wszystko to są pro­cesy racjonalne i logiczne, zawierają w sobie rozwiązywanie problemów i element konwergencji. Choć oczywiście odkrywanie wymaga też myślenia dywergencyjne- go i intuicji. Taba dodatkowo wymienia twórczość i nieograniczone uczenie się ja­ko składniki definicyjne uczenia się przez odkrywanie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na blogu! Znajdziesz tutaj wiele informacji dotyczących mediów i reklamy, ponieważ od wielu lat pracuję w tej branży, a jednocześnie jest ona moją pasją. Bloga prowadzę, żeby podzielić sie moja wiedza z szerszym gronem odbiorców. Mam nadzieję, że informacje jakie tutaj zamieszczam będą dla Cibie przydatne. Pozdrawiam !
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.